7 Mayıs 2023 Pazar

Katarsis 2

Face to Face
Yine bir kalabalık içindeyim,
Bilmiyorum ki ben biçare miyim?
Hatırlamıyorum ne yana baktığımı,
Görsem de -ne önemi var- aynalara ağladığımı.
Ne kadar doğru anlarsın beni,
Bundan emin miyim ki?
Nedir senin en büyük dileğin,
Hiç mi fark ettiğimi düşünmedin?

- Nasıl da yalnız kalmış
Ararken kendini, nasıl da uzaklaşmış
Geçmiş hepimize bir ders değil midir
Uzaktan eğitim hem ne kadar yeğdir
Kıyısından mı gerçekler öğrenilmelidir
Doğru kişi ne zaman gelecektir
Çaresiz bakışlar mı vardı ardında tebessümlerin
Ondan mıydı bu soğukluk ve edebin
Nasıl olursun damlalar süzülürken yanağından
Çare yok mudur kendini görmeye, başka aynadan
Doğruların ne önemi var, kendinden emin değilsen
Gerçekler bîhaber, içinde yalanları katletsen
Ne olur emekli idam mahkumunun dileği
Yaşayabilmek midir hür bir ağaç gibi

Uzlaşı mıdır kendimden çok arayışım,
Son değil hararetli tartışmadan galip ayrılışım.
Tadını çıkarmak içindir zamana yayışım,
Ben hep olmayacağına inanmışım.
Semaya mı döneyim görmek için gerçeği,
Tragedya kahramanı mıyım hem de ilâhi?
Ked-banusu muyum gönül saraylarının,
Hâneharâb mıyım, hayalimde altın varakların?
Denklik midir önemli olan, eşit olabilmek varken?
Yersiz midir ilerlemem, aklımda bir şey yokken?

- Vaz mı geçmek gerekir aradığını bulamazsan
Ne kadar sürer bulamayacağını bildiğin için aramaman
Kim hak eder seni, çıkarsan sürekli üste
 O an mıdır önemli olan her şeyden önce
Kem âlât ile ne kadar başarılı olunur
Altını mıknatıstan ne korur
Kemâlât gittiğin en uzun yol mudur
Soluklanmaya bir han, hiç yok mudur
İnanç -ruhuna- büyüdükçe dar mı gelir
Kendine reddiyelerin yerinde midir
Belirsizlik kadar -hiçbir şey- kötü değildir
Ha denk ha eşit muhtemel sonucu ne değiştirir
Bilerek ve isteyerek gitmişsin
Mahcup ve boynu bükük mü döneceksin

Değişebilmek midir içimden beni çeken?
Başladığım yeri sen hiç bilmiyorken.
Var mıdır çözdüğüm kördüğümlere bir çaren?
Sözler çok acımasızdır söylenirse eğitilmeden.
İnatla sürer miyim keyfimi gönlümce,
Acır mı yoksa son tüketim tarihinden önce?
Anla[ya]mayacağından bu kadar eminken,
Oysa kalmak mı istedim, başım dönüyorken?
Acımalı mıyım, daha merhametim varken,
Ayak mı uydurabilirim, yaşam tarzım farklıyken?
Kul hakkı mıdır, gönlüne girmek kimsenin?
Giriş ve gelişmelerimden bîhaber misin?

- Çok mu dolanıyorsun etrafından hayatın
Sen patika yollardan anlamaz mısın
Aynı şartlar altında çok vakit alacaksa
Başlangıcın ne önemi var, sonuçta kaybolacaksa
Karışmayacağından emin misin, çözdüm dediklerinin
Halatın sağlam mı, ne önemi var ilmeklerin
Asker arkadaşın olmasa da karşında
Yarala[ya]maz hiçbir söz kendini esasında
Ne önemi olabilir, sürülmüş keyfin
Ne de olsa bitmeyecek, geçemezsen dersin
Ne kadar acıkmış ruhun, nedir bu yargılar
Ne aradın da bulamadın, bu zamana kadar
Anlaşılması imkansız değil zihninin
Ne önemi var hangi yönden geldiğinin
Taş yüreklerde de filizlenmek mi istersin
Kayadan yeşeren kızılçamı da mı bilmezsin 
Mevlana boşa söylemiş değildir
"Kişinin değeri aradığı şeydir."
"Aradığın seni arayandır."
 Ümitler tükenmeden ruhunu uyandır
Korkmaz mısın yaşamaktan, kul hakkı yenmeden
Allah hakkın' vermiş, ne gelir elinden
Bir manası var bu arayışların
Vazgeçmiş olsan da bırakmaz duyguların  

Neden olma[z]sın?
- Olmaz deme
Ol istiyorum
- Olsun

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Ol istiyorum...

Adsız dedi ki...

Olsun o zaman...

MandN dedi ki...

Olduğu kadar

Yorum Gönder