28 Aralık 2014 Pazar

Yaşanmış Başarısızlıklar Silsilesi

  1. Her zaman için yedekte tuttuğum fakat çalışmayı zerre kadar istemediğim bir iş alanı düşündüm. Ve hatta görüşmesine dahi gittim, ukalalıkla dönsem de. 
  2. Öte yandan garanti dediğim(iz) ve çalışmayı çok(?) arzuladığım işin de görüşmesine gittim, çok samimi konuşup istedikleri cevapları vermesem de. 
  3. Yapmayı hiç istemediğim hatta başvurduğumu dahi unuttuğum şirketin görüşmesine de gittim, mülakatta hangi pozisyon olduğunu bilmeyerek dalga konusu olsam da. 
  4. Tanıdığımın yönlendirmesiyle bir şirketin tanışma görüşmesine de gittim, burada ne iş yapabilirim acaba düşüncesinde olsam da. 
  5. Zehir gibi derler ya o kadar zeki çocukların girdiği sınavlarda da bulundum, aklımdan her zaman için şüphe etsem de. 
  6. Referansın etkisinin yadsınamaz olduğu bir sınavda daha bulundum hatta sekiz kişiyle yarıştım, öylesine başvuru yapmış olup referansım olmasa da. 
  7. Müthiş derecede para kazandırdığını bildiğim ve gelenlerin hiç de bana benzemediği firmanın yetenek testinde de bulundum, gitmeden önce ne işim var burada diyerek kaybetmeyi aklıma koymuş olsam da. 
  8. Benim ve insan kaynakları için gelen kız dışında tek amaç -satış danışmanı- için gelen insanların olduğu vaka mülakatına da katıldım, başvuru formlarını ve çalışanların giydiği kıyafetleri görünce burada çalışmam, ne işim var benim desem de. 
  9. Ülke çapında etkili bir şirketten iş teklifi de aldım, sırf yerleri Şekerpınar'da diye reddetsem de. Hala durup durup düşünürüm neden reddettiğimi.
  10. Yönetici adayı olarak ve binlerce kişinin başvurduğu firmanın da görüşmesinde bulundum, şartları okuduğumda beni tatmin edemediniz, burada çalışmam desem de. 
  11. Ve yine garanti diye bilinen bir yerin daha sınavına girdim, diğer otuz bin kişi içindeki şansımın yokluğuna inansam da. 
  12. Bu garanti? yerin diğer ilanına da başvurdum, içimde çağırmazlar ama hadi neyse duygusu olsa da. Çağırdılar çağırmasına da kabul ettiğim işin evraklarını teslim etmeye gittiğim gündü; olmadı. 
  13. Askerden hemen sonra dört kişi bir ilana başvurup görüşmeye gittim, her ne kadar adamın konuşmaları başka kapıya çıktığında şaşırsam da. 
  14. Bir bankanın ilanına da başvurdum, sabah erkenden sınava gitmeyi gözüme kestirmesem ve hatta gitmesem de.
  15. Gece işi olan ilana da kaydımı yaptım, orada çalışmayı gerçekten istediğimi ve o saatte eve nasıl döneceğimi düşünemesem de.
  16. Firmaların ik müdürlerine de mailler attım, geri dönmelerini beklemesem de. Dönenler de olmadı değil hani. 
  17. Fortune500'de yer alan firmaların hepsinin de başvuru formlarını doldurdum, yaptığım şeyin gereksiz ve geçersiz olduğunu bilsem de.
  18. Lojistik firmasından sınav daveti de aldım, tatilde olup şehir dışında olduğumu bildirerek gitmesem de.
  19. İş ayırt etmemeliyim deyip fakat yap(a)mayacağım yerle de görüşme gerçekleştirdim, işe alım uzmanının güzelliğinden etkilendiğim için dilim tutulup konuşamasam da.
  20. İlk söylediğim yedekte tuttuğum yerden de gelen maalesefli mesajı görene kadar bir yerlerde açık kapımın olduğuna inanıyordum, çoktan kapanmış kapılar öylesine takılıyormuşum.
  21. Bunların hepsini unutup kendi işimle (yapılmamış bir şeyi yapmakla) uğraşmayı da düşündüm, düşündüğüm sitenin aynısını yapanları görüp hayal kırıklığıyla karşılaşsam da.
  22. Dışarıdan güzel [aç gezmekten iyidir] gibi görünen bir teklifle karşılaştım. Şartları okuduğumda askerden 2-3 ay önce gelmiş olsam da tekrar o disipline dönmek istemedim.
  23. Kafenin birinde mülakata girdim, rahat rahat konuşup derdimi anlatabildiğimde kendime şaşmış olsam da.
  24. İkinci görüşmeye de çağrıldım, galiba benden başka kimse buraya başvurmamış veya benden başkası kabul etmemiş bu işi düşüncesi beni alsa da. İşin garip yani içimde şüphelerle birlikte kabul etmiş bulundum, geri de cayamadım. 
  25. Ertesi gün evrakları hazırlamaya gittiğimde telefon çaldı ve başka bir telefon, benimle çalışmak istediğini söyledi.
Sonuç: Siz iş bulamıyor değilsiniz, sadece kendinizden ödün vermek istemiyorsunuz. Dünya olmasa bile bir şeyleri değiştireceksiniz.
Ayrıca bazı şeylerin şuan olmaması gelecekte de olmayacağı anlamına gelmemeli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder